
Chatbotlar tibbiy sohada keng qo‘llanilmoqda: har oltinchi amerikalik har oy ulardan sog‘liq bo‘yicha maslahat olishda foydalanadi. Biroq, Oxford universiteti olib borgan tadqiqotga ko‘ra, foydalanuvchilar AI chatbotlardan to‘g‘ri foydalana olmayapti. Tadqiqotda ChatGPT (GPT-4o), Cohere Command R+, va Meta Llama 3 modellaridan foydalanilgan. Ishtirokchilar shifokorlar yozgan ssenariylar asosida sog‘liq holatini aniqlash va choralar ko‘rish (shifokorga borish, shoshilinch yordam chaqirish) kabi topshiriqlarni bajargan.
Topilmalar:
- Chatbotlar yordamida foydalanuvchilar aniq tashxis qo‘yish bo‘yicha an’anaviy usullardan (Google, shaxsiy tajriba) ko‘ra yaxshiroq natijalarga erisha olmadi.
- Chatbotlar ko‘pincha tavsiyalarni aralashtirib beradi — foydali va zararli maslahatlar birga keladi.
- Foydalanuvchilar chatbotlarga noto‘liq ma’lumot bergani yoki javoblarni to‘g‘ri talqin qila olmagani sababli, noto‘g‘ri qarorlar qabul qilgan.
“Tibbiyotda chatbotlardan foydalanish real hayot sharoitida sinovdan o‘tishi kerak — bu xuddi yangi dori vositalarining klinik sinovlari kabi,” — deydi tadqiqot hammuallifi Adam Mahdi.
Nega diqqatga sazovor
Texnologiya giganti kompaniyalar (Apple, Amazon, Microsoft) AI-ni sog‘liqni saqlashda qo‘llash ustida faol ishlamoqda. Lekin mutaxassislar, xususan Amerika Tibbiyot Assotsiatsiyasi, klinik qarorlar uchun hali chatbotlardan foydalanishni tavsiya qilmayapti.
Fikr bildirish