Xakerlar yana o‘z maqsadlariga erishdilar, bu safar avstraliyaliklar va yangi zelandiyaliklarni nishonga olishdi. Oxirgi qurbon: Nissan Okeaniya, global avtogigant Nissanning mintaqaviy bo’limi. Avtomobil giganti chorshanba kuni Avstraliya va Yangi Zelandiyadagi 100 000 ga yaqin mijozlarning shaxsiy ma’lumotlari kiberhujum natijasida buzilganini aytdi.
To’lov dasturi hujumchilari tomonidan uyushtirilgan buzg’unchilik 2023 yil dekabr oyida avtomobilsozlik gigantining mintaqaviy bo’linmasiga zarba berib, uning tarmog’i orqali shok to’lqinlarini yubordi.
Avstraliya va Yangi Zelandiyadagi Nissan Motor Corporation va Nissan Financial Services keyingi haftalarda jabrlanganlar bilan bog’lanishni boshladilar. Jabrlanganlarning o’n foizigacha hukumat hujjatlari o’g’irlanishi qurboni bo’lib, qolganlari esa shaxsni aniqlash mumkin bo’lgan ma’lumotlarning (PII) turli shakllarini yo’qotish bilan bog’liq. Bu qoidabuzarlik katta yo’qotishlarga sabab bo’ldi.
“Nissan Motor Corporation va Nissan Financial Services Avstraliya va Yangi Zelandiya (“Nissan Okeaniya”) bugun ularning mahalliy biznesiga ta’sir ko‘rsatgan kiber voqea yuzasidan jismoniy shaxslar bilan bog‘lanishni boshladi. 2023-yil 5-dekabrda zararli uchinchi tomon bizning mahalliy AT-serverlarimizga ruxsatsiz kirish huquqini qo’lga kiritdi. Biz buzg‘unchilikni bartaraf etish uchun zudlik bilan chora ko‘rdik va tegishli hukumat organlarini, shu jumladan Avstraliya va Yangi Zelandiya Milliy kiberxavfsizlik markazlari hamda maxfiylik regulyatorlarini zudlik bilan ogohlantirdik”, — deyiladi Nissan o‘z veb-saytida e’lon qilingan bayonotda.
Ta’sirni yumshatish va jabrlangan tomonlarni tinchlantirishga qaratilgan sa’y-harakatlari doirasida Nissan ushbu qoidabuzarlikdan jabrlanganlarga 12 oylik bepul kredit monitoringi xizmatlarini taqdim etish majburiyatini oldi. Biroq, buzilish doirasi faqat mijozlar doirasidan tashqari, Nissan va uning tegishli brendlari, jumladan, Mitsubishi, Renault, Infiniti, LDV va RAMning hozirgi va sobiq xodimlari, dilerlari va sho’ba korxonalarini o’z ichiga oladi.
O’z veb-saytida e’lon qilingan ommaviy bayonotda Nissan ushbu qoidabuzarlik tufayli yuzaga kelgan muammolardan afsusda ekanini bildirib, vaziyatning jiddiyligini tan oldi va ochiqlik va jabrlanganlarni qo’llab-quvvatlashga ustuvor ahamiyat berishga va’da berdi. Odamlarning 10 foizi Medicare kartalari, haydovchilik guvohnomalari, pasportlar yoki soliq deklaratsiyasi raqamlari kabi nozik hujjatlarni o’g’irlagan bo’lishi mumkinligi haqidagi taxminlar ilgari surilmoqda.
“Biz bu yangilikni odamlarga qabul qilish qiyin bo’lishini bilamiz va muammo sabab yuzaga kelgan tashvish yoki qiyinchiliklar uchun hamjamiyatimiz tomonidan chin dildan uzr so’raymiz. “Biz zarar ko’rgan shaxslar bilan imkon qadar tezroq bog’lanib, ularga qanday ma’lumotlar jalb qilinganligi, biz ularni qanday qo’llab-quvvatlayotganimiz va ular o’zlarini shaxsiy ma’lumotlarni o’g’irlash, firibgarlik yoki firibgarlik xavfidan himoya qilish uchun qanday choralar ko’rishlari mumkinligi haqida ma’lumot berishga tayyormiz”, deb xabar beradi avtomobil giganti.
Nissan Oceania ushbu buzilishning oqibatlari bilan kurashar ekan, bu avtomobil sanoati oldida turgan tobora kuchayib borayotgan tahdidlar haqida aniq eslatma bo’lib xizmat qiladi. Avtotransport vositalari tobora o’zaro bog’langan va ilg’or texnologiyalarga bog’liq bo’lib qolgani sababli, ular beixtiyor zararli kiber hujumlarga ko’proq moyil bo’ladi. Shuning uchun hushyorlik va profilaktika choralari kelajakdagi hujumlardan himoya qilish uchun juda muhimdir.
Nissan va uning sho‘ba brendlari mijozlari va manfaatdor tomonlari uchun Nissan Oceania kompaniyasining shaxsiy ma’lumotlarni o‘g‘irlash, firibgarlik yoki firibgarlik xavfini kamaytirish uchun tuzatish choralari va ehtiyot choralariga oid xabarlariga e’tibor qaratishlari juda muhimdir. Voqea avtomobil sanoatining kiberxavfsizlik himoyasini kuchaytirishi va rivojlanayotgan raqamli tahdidlarga qarshi xushyor turish kerakligini ta’kidlaydi.