AI startaplari o’tgan yili qariyb 50 milliard dollar investitsiya to’plashdi. Ammo bu pulning aksariyat qismi texnologiya gigantlarining investitsiyalariga sarflangan.
Misol uchun, Microsoft OpenAI-ga 10 milliard dollar investitsiya kiritdi, bu esa jami investitsiyalarning5/1 qismini tashkil qiladi. Biz AI bozorida yetakchilik o‘rinlari uchun texnologiya gigantlari o‘rtasidagi katta kurashning guvohi bo‘lmoqdamiz.
AI ning oddiy davrlari tugadi.
Borgan sari ko’proq sohalar ushbu bozor rahbarlarining diqqat markaziga aylandi. Bugungi kunda, agar kompaniya faqat AI interfeysini yaratishga qaratilgan bo’lsa, unda oddiy multiplikatsiya imkoniyati yo’q.
Bu AI startaplariga sarmoya kiritish asta-sekin o’tmishga aylanib borayotganini anglatadimi? Albatta yo’q.
Xo’sh, qaysi sohalar eng ko’p muvaffaqiyatga erishadi va startapning oxir-oqibat yagona shoxga aylanishiga umid qiladi?
Barqaror biznes
AI kompaniyasi yuqori baholarga erishishning real istiqboliga ega bo’lishi uchun kompaniya mahsulotlarini, foydalanuvchi tajribasini va moliyaviy ko’rsatkichlarini yaxshilash uchun AI dan foydalanadigan kuchli asosiy biznesga ega bo’lish muhimdir.
Bu birinchi navbatda AI ni mahsulot qatoriga integratsiyalashni o’z ichiga oladi; busiz, bozor ulushi raqobatchilarga yo’qoladi.
Ikkinchidan, bu ilgari AI siz bajarilgan, ammo AI dan foydalangan holda boshqa darajaga ko’tarilgan ba’zi vazifalarning xarajatlarini kamaytirish orqali kompaniyaning operatsion samaradorligini oshirish haqida. Agar kompaniya buni tezda tushunsa va AI ni biznes operatsiyalariga integratsiya qilsa, u allaqachon raqobatchilardan ustunlikka ega bo’ladi.
AI ni qabul qilishni qo’llab-quvvatlovchi kompaniyalar
Arm va Nvidia uchun so’nggi mega baholar, shuningdek, Sem Altmanning yarimo’tkazgichlar sanoatini qo’llab-quvvatlash uchun eng katta investitiyani yaratish rejalari hukmron xabarni kuchaytiradi: AI ga sarmoya kiritmang, AI atrofida sarmoya kiriting.
Agar kompaniya baholariga nazar tashlaydigan bo’lsak, hozirda eng yuqori reytingga ega kompaniyalar o’zlarining asosiy mahsuloti sifatida AI ga asoslangan xizmatlarni taklif etuvchi kompaniyalar emas, balki chip ishlab chiqaruvchilardan tortib bulutli hisoblashlargacha bo’lgan AI ni o’zlashtirishga turtki bo’layotgan kompaniyalar ekanligini aniq ko’ramiz. ,
Ilg’or tezkor ma’lumotlar bazalari
Bu startaplar uchun istiqbolli yo‘nalish – agar ular sun’iy intellektni joriy qilishni tezroq, qulayroq holga keltirsa va osonlashtirsa, ularning xizmatlari yuqori talabga ega bo‘lib, yaxshi sarmoyaga aylanadi. Kompaniya 100 million dollar yoki undan ko’proq investitsiya yig’ish orqali yagona shoxga aylanganligi sababli, u keskin o’sish istiqbollari mavjud bo’lgan va investorlar bunday investitsiyani taqdim etishga tayyor bo’lgan joylarni izlashi kerak.
Menimcha, istiqbolli yo’nalishlar AI + kiberxavfsizlik va AI + sog’liqni saqlash texnologiyasidir, ayniqsa faqat kompaniyaga tegishli bo’lgan ma’lumotlarni to’plash va tahlil qilish haqida gap ketganda. Bunday loyihalarni takrorlash qiyinroq, ya’ni ular qo’shimcha qiymatga ega.
Va oxirgi narsa. Shu paytgacha barchamiz zaif AI bilan shug’ullanganmiz. Ammo sun’iy umumiy intellekt yoki AGI davri juda tez orada keladi va AI boshqa bosqichga o’tishi bilan startaplar ham, investorlar ham bunga tayyorlanishlari kerak.
U butun sikl davomida mijozlar bilan o’zaro aloqada bo’lishi, yozuvlarni yuritishi, o’zini kiber tahdidlardan mustaqil ravishda himoya qilishi va boshqa ko’p narsalarga ega bo’ladi. Moliyaviy sektordagi kabi tartibga solish to’lqinini ko’rishimiz mumkin.
Bu, shubhasiz, AI startaplarining potensialiga va bahosiga ta’sir qiladi va investorlar diqqat bilan qarashlari kerak bo’lgan narsadir.