Press ESC to close

“Agar xodimlar xato qilsa, ularni rag’batlantirish kerak”, – deydi Zafar Hoshimov

“Korzinka” supermarketlar tarmog‘i asoschisi va bosh direktori Zafar Hoshimov “Gashtak” podkastida biznes, tadbirkorlik va o‘zining keng qamrovli kasbiy sayohati davomida olgan tushunchalari bilan o‘rtoqlashdi. Shuningdek, u tashkilotdagi etakchilikning muhim rolini o’rganib chiqdi.

Hoshimovning ta’kidlashicha, yaxshi tuzilgan jamoa va tizimda rahbarning asosiy vazifasi keraksiz aralashuvlardan qochishdir. U rahbarlarning mutaxassislarni yollash tendentsiyasini tanqid qiladi, lekin keyin ularni “Buni emas, balki shunday qiling” kabi ko’rsatmalar bilan mikroboshqaradi. Hoshimovning fikricha, barcha javoblarga egaman degan rahbar mutaxassislarni jalb qilish maqsadiga putur etkazadi. Buning o’rniga, u xodimlarga avtonomiya, shu jumladan xato qilish erkinligini berish muhimligini ta’kidlaydi. “Xodimlar minglab ko’rsatmalardan ko’ra o’zlarining xatolaridan ko’proq narsani o’rganishadi”, deb tushuntiradi u. “Agar rahbarlar barchani xatolardan himoya qilishga harakat qilsalar, unda kim liderni o’z xatolaridan himoya qiladi?”

Hoshimov, shuningdek, xodimlar o’zlarini xavfsiz his qiladigan, xatolarini tan olishlari va muhokama qilishlari madaniyatini oshirish muhimligini ta’kidlaydi. U kamchiliklarni yashirish yoki inkor etish o‘rniga, muammolarni aniqlash va hal etishda faol yondashish tarafdori. Uning nuqtai nazari bo’yicha, xatolarni bartaraf etish aybni belgilashga emas, balki ularning asosiy sabablarini tushunishga qaratilishi kerak. Uning fikricha, bu yondashuv tashkilotning o’sishi va uzluksiz o’rganishni rag’batlantirish uchun zarurdir.

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan