Press ESC to close

Google ustidan $7 mlrd lik da’vo

Buyuk Britaniya raqobat sudida Google’ga qarshi qariyb $7 mlrd lik jamoaviy da’vo ko‘tarildi. Da’vogarlar da’vo sababini Google’ning qidiruv bozoridagi monopoliyasi bilan bog‘lashmoqda.

Nima bo‘ldi o‘zi?

Or Bruk ismli antimonopoliya bo‘yicha yuridik ekspert 2011-yil 1-yanvardan beri Google reklama xizmatidan foydalangan Britaniya tashkilotlari nomidan kollektiv da’vo arizasi topshirdi.

Da’voda nimalar aytilgan?

  • Google o‘zining qidiruv va qidiruv reklamalari bozoridagi deyarli to‘liq ustunligidan foydalanib, reklama beruvchilarga yuqori narxlar qo‘llayotganlikda ayblanmoqda.
  • Kompaniya Android ishlab chiqaruvchilar bilan tuzilgan shartnomalar orqali foydalanuvchilarni Google Search va Chrome’dan foydalanishga majbur qilmoqda.
     
  • Da’vogar fikricha, ko‘plab korxonalar uchun Google Ads’dan boshqa yo‘l yo‘q — bu esa haqiqiy tanlov imkonini yo‘qqa chiqaradi.

Maqsad nima?

Bruk bu da’vo orqali Google’ni monopolik amaliyotlari uchun javobgarlikka tortmoqchi va Britaniyadagi reklama beruvchilar nomidan tovon puli undirishni maqsad qilgan.

Kontekstda nima bor?

So‘nggi yillarda texnologik gigantlar, ayniqsa Alphabet (Google egasi), Yevropa va Buyuk Britaniyada raqobat qonunlarini buzish bilan bog‘liq tergov va da’volarga ko‘p duch kelmoqda. Bu esa texnologiya gigantlari uchun global bozorlar darajasida yanada ochiqlik va adolatli raqobatni ta’minlashga bosimni oshirmoqda.

Ushbu da’vo startaplar va kichik bizneslar uchun muhim. Chunki ular ko‘pincha reklama platformalaridagi narxlar va algoritmlarga mutlaqo bog‘liq. Agar bu kabi monopoliya amaliyotlariga chek qo‘yilsa, raqobatbardosh muhit vujudga keladi — va bu aynan o‘zgarishga intilayotgan texnologik ekotizimlar uchun juda muhim.

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan