Press ESC to close

O‘zbekistonda sifatli startap loyihalarining yetishmovchiligi

So‘nggi bir yil ichida o‘nlab pitch-sessionlar o‘tkazildi va yuzlab startap taqdimotlari ko‘rib chiqildi. Bundan tashqari, davom etayotgan podkast tashabbuslari yangi startap loyihalarining bozorda paydo bo‘lish sur’atlari haqida tushunchalar berdi.

Bozorda mavjud mablag‘larga nisbatan startaplarning ancha kam ekanligi aniq bo‘ldi. Sarmoya kiritishga tayyor bo‘lgan venchur jamg‘armalari soni ortib bormoqda. Biroq, ushbu mablag‘lardan samarali foydalanib o‘sishga erishadigan sifatli startaplar yetarli emas.

Ko‘plab tashabbuskor tadbirkorlar g‘oyalarga ega bo‘lsa-da, ularning aniq monetizatsiya strategiyasi, treksiyasi va yetarli tayyorgarligi yo‘q. Ushbu muammoning asosiy sababi akselerator va inkubatorlarning yetarli darajada mavjud emasligidadir. Mavjudlari esa ko‘pincha davlat tomonidan boshqariladi yoki donor tashkilotlar tomonidan qo‘llab-quvvatlanadi.

Muammoni hal qilish: Startap studiyasini tashkil etish

Ushbu muammoni bartaraf etish maqsadida startap g‘oyalarini real sharoitlarda sinovdan o‘tkazadigan startap studiyasini tashkil etish ustida ish olib borilmoqda. Sinovdan o‘tgan loyihalar akseleratorlar, inkubatorlar yoki xususiy kompaniyalar va angel investorlar orqali M&A bitimlariga yo‘naltirilishi mumkin.

Ushbu startap studiyasi konsepsiyasi bir necha yildan beri ko‘rib chiqilib kelinmoqda va hozirda uni takomillashtirish bo‘yicha faol ishlar olib borilmoqda. Mazkur tashabbus amalga oshirilgach, startap asoschilari va potentsial investorlar, jumladan venchur jamg‘armalari, xolding kompaniyalari va korporatsiyalar o‘rtasida muhim ko‘prik vazifasini o‘tashi kutilmoqda.

Rocket Lab: Erta bosqichdagi startaplar uchun strategik yondashuv

Startap studiyalari ayniqsa yakkaxon asoschilarga o‘z g‘oyalarini hayotga tatbiq etishda qo‘llab-quvvatlash uchun katta talabga ega. Ushbu studiyalar g‘oyadan boshlab dastlabki savdolarga, kengaytirishga va sarmoya jalb qilishga qadar yo‘l-yo‘riq ko‘rsatadi.

Rocket Lab startap studiyasi erta bosqichdagi loyihalarni rivojlantirishga qaratilgan bo‘lib, MVP yaratish, g‘oyalarni ishga tushirish va loyihalarni bozorda ilgari surishga ixtisoslashgan. Ushbu studiya startaplarga maqsadlariga erishish uchun tajriba, resurslar va infratuzilmani taqdim etadi.

Rocket Lab Atlas Media internet-xoldingi tarkibida faoliyat yuritadi, u esa oyiga 5 million unikal foydalanuvchini jalb qiluvchi turli onlayn loyihalarni boshqaradi.

Ushbu studiya B2B loyihalarga, shuningdek, sog‘liqni saqlash, moliya, HR, marketing va ko‘chmas mulk kabi muhim sohalarga ustuvorlik beradi. Biroq, boshqa istiqbolli yo‘nalishlar ham ko‘rib chiqiladi.

Tadbirkorlar uchun imkoniyatlar

Ushbu tashabbus doirasida istiqbolli asoschilar va jamoalar bilan hamkorlik qilish uchun faol qidiruvlar olib borilmoqda. Qiziqqan tadbirkorlar o‘z loyihalarini taqdim etishlari va Rocket Lab bilan hamkorlik qilish imkoniyatlarini o‘rganishlari mumkin.

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan